Informator budowlane

Artykuły o pracach ziemno gruntowych na budowie

Jak dbać o podzespoły samochodu

Autor admin on Wrzesień - 29 - 2014

Prawie każdy szczegół mechaniczny w samochodzie jest ważny, układ napędowy, silnik, układ hamulcowy(w większości przypadków cięgna samochodowe), wydają się natomiast najistotniejsze. Na szczęście eksploatacja wakacyjno-urlopowa powoduje mu relatywnie mało problemów. Silniki preferują długie przebiegi i pracę w ustalonej temperaturze, więc dosłownie całkiem szybki (niemniej jednak w granicach rozsądku) przejazd autostradowy nie będzie wielkim obciążeniem. Ale jak dokładniej dbać o detale postaram się opisać w poniższym tekście.

Wiele słów o silniku, o tym jak o niego dbać. Warto regularnie w zgodzie z terminami przeglądów okresowych wymieniać, albo co najmniej sprawdzać olej. Do tego warto stosować najlepszy możliwy produkt, niemniej jednak ze specyfiką opartą na charakterystyce twojego samochodu. Przestrzegamy terminów zamiany paska albo łańcucha rozrządu, linek sprzęgła. Tej operacji dokonujemy w dobrym serwisie. Lepiej zapłacić więcej, niemniej jednak posiadać w przyszłości spokojną głowę.

Przy zimnym silniku unikajmy jazdy na podwyższonych obrotach. W takich warunkach nierozgrzany olej posiada gorsze właściwości smarujące, a zmrożona linka sprzęgła może się dość mocno nadszarpnąć. W razie zerwania napędu rozrządu grozi nam unieruchomienie zaworów o tłoki i bardzo wymagajuący remont silnika. Jeżdżenie na wysokim biegu, połączone z niskimi obrotami i maksymalnym wciśnięciem pedału gazu bardzo mocno obciąża tłoki i panewki.

Prócz tego potrzebne są szczególna profilaktyka w w sytuacji turbosprężarki. Po forsownej jeździe nie wyłączamy w tej samej chwili silnika. Dochodzi bowiem wówczas do zatrzymania smarowania turbiny i zwęglania oleju w kontakcie z rozgrzaną do kilkuset stopni turbosprężarką. Po dynamicznej jeździe dobrze jest poprzez 1-2 minuty pozwolić silnikowi pracować na lince biegu jałowego czyli tzw. luzie.