Informator budowlane

Artykuły o pracach ziemno gruntowych na budowie

Jak przeanalizować wszystkie linki w samochodzie

Autor admin on wrzesień - 17 - 2014

Stale powiększająca się liczba osób na dzień obecny porusza się autami. Dlatego warto dowiedzieć się jak to co znajduje się i działa pod maską samochodu. W tym artykule chcę się skupić nad linkami samochodowymi. Uznałem ten zagadnienie za genialny w szczególności że to są szczegóły które mogą się popsuć, więc warto wiedzieć jak o nie dbać. Co prawda będę się skupiał na samym opisie niemniej jednak ewidentne krótkie info oczywiście umieszczę.

W samochodzie bardzo ważna role odgrywa układ hamulcowy. Gdyż zabezpiecza nas przed utrata życia, czasem dość drastycznie. Kierowca wciskając pedał hamulca za poradą linki hamulca uruchamia wtłacza płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Te tłoki są rozdzielone strefowo na tył i przód. W tym pierwszym tłoki mają większą powierzchnie,a w drugim nieco mniejsza. Wszystko to dla naszego bezpieczeństwa i długiego spokojnego życia.

Jeszcze ważna rzeczą ażeby samochód mógł ogólnie rzecz biorąc ruszyć jest skrzynia biegów. Może przesadziłem z tym ruszyć ale niewątpliwie żeby obsługiwać maksymalnie moc silnika. Mechanizm działania skrzyni biegów można podzielić na trzy rodzaje sekwencyjne, hydromechaniczne, bezstopniowe. Właściwie każde z nich można by opisać bardzo starannie i właściwe wyszłyby osobne publikacje. Ważna jest jednakże cześć wspólna jaką jest linka skrzyni biegów. To one scalają i łączą ogół z kołkiem od zmiany biegów.

Jeżeli posiadamy automatyczną skrzynię biegów to to co napisze w tym akapicie można pominąć. Dlatego kieruje tutaj wyrazu do tych co muszą zmagać się z systematycznie palącą lewa nogą. Tak aktualnie chodzi o sprzęgło czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego tak w chwili obecnej jest ze należy go wciskać z taka siła??? Dlaczego nie wciska się go tak jak przykładowo. pedał gazu. Jest to uwarunkowane tym że zmiana biegu a zatem zluzowanie sprzęgła musi się odbyć bez żadnych luzów. W celu tym linka sprzęgła musi być dość napięta, zatem odbija się to n pedale.